Genre: Feelgood
Uitgeverij: Loft Books
Publicatiedatum:
Aantal bladzijdes: 80
Recensie: Miriam

Het verhaal
Lisa werkt elke zaterdag als vrijwilliger bij het dierenasiel. Het dierenasiel wordt gerund door Nicole en Lisa helpt haar waar ze maar kan. Het lot van de dieren gaat haar aan het hart en ze doet er alles aan om het zo fijn mogelijk voor ze te maken. Er is een hond waar Lisa echt dol op is: Jazz. Jazz is een wat ouder hondje, niet de allermooiste, maar wat Lisa betreft wel de allerliefste. Het liefst zou ze Jazz zelf adopteren maar dat is helaas niet mogelijk. Keer op keer moet ze toezien hoe andere honden een nieuw onderkomen vinden, terwijl Jazz achterblijft.
Er is nog een reden voor Lisa om uit te kijken naar de zaterdagen in het dierenasiel: ze heeft een oogje op dierenarts Richard. Hij komt regelmatig met zijn assistent Jelle naar het asiel, maar lijkt geen oog te hebben voor Lisa. Of wel soms?

Soms leek het wel of de leuke mannen op waren.

Simone Luijten heeft met Een tweede kans voor Jazz een leuk verhaal neergezet. Kort maar krachtig, 80 bladzijden, maar precies genoeg om de aansprekende, herkenbare personages te leren kennen. Lisa is een leuke jonge vrouw die het goed voor elkaar heeft. Een eigen huisje, een leuke baan en met goede vriendin Brenda zet ze graag in het weekend de bloemetjes buiten. Het enige wat ontbreekt is de liefde. Wat dat betreft vindt Brenda Lisa maar een beetje ouderwets; zij kan toch gewoon de eerste stap zetten en Richard mee uit vragen?
Zoals gezegd is het telt het verhaal slechts 80 bladzijden en toch komen er aardig wat personages voorbij, maar nergens krijg je het gevoel dat ze in het verhaal ‘gepropt’ zijn. Je leeft mee met Lisa (vraag hem dan mee uit muts!) en hoopt dat Jazz een thuis zal vinden.
Het verhaal heeft een fijn tempo waardoor het lekker wegleest, een echte feelgood! Ik ben benieuwd of Simone Luijten zich in de toekomst gaat wagen aan het schrijven van een boek, ik ben voor.

3,5 ster voor Een tweede kans voor Jazz.

Miriam