Auteur: Maren Stoffels
Genre: Jeugd (10+)
Uitgeverij: Leopold
Publicatiedatum: Oktober 2023
Aantal bladzijdes: 144

Doolhof game heeft een spannende en aantrekkelijke cover. We zien een rennend meisje in een lange (oneindige?) gang, waar rent ze naartoe?

Maren Stoffels (1988, Amsterdam) groeide op in haar geboortestad bij haar ouders en oudere broer Wadse. Zodra Maren kon schrijven deed ze het. Op haar negende maakte ze haar eerste boek, over een jongetje dat zijn vader zoekt. Via auteur Hans Kuyper zocht ze contact met uitgeverij Leopold. Daar verscheen in 2005 haar eerste boek Dreadlocks & Lippenstift. Sinds dit eerste boek zijn er veel boeken van Maren Stoffels verschenen. De laatste jaren schrijft ze thrillers voor jongeren (12+).

Doolhof Game opent zijn deuren! Wie durft?

Morris geeft zich samen met zijn vrienden op voor Doolhof Game. In dit spel probeer je te ontsnappen uit een enorme doolhof en voer je onderweg opdrachten uit.

Maar dan verdwijnt Lune plotseling. Ze moeten haar terugvinden! Hoort dit bij het spel? Of loopt Lune écht gevaar? En vinden ze de weg ooit terug?

…’Je moet oppassen dat jij niet net zo’n slaafje wordt.’

De boeken van Maren bezorgen mij elke keer weer een aantal spannende uurtjes leesplezier, ik ben dan ook altijd weer benieuwd naar een nieuw te verschijnen boek. Zo ook met dit boek, Doolhof game. Ze stelt mij ook nu niet teleur, eenmaal in het boek gestart, wil je alleen maar doorlezen.

We ontmoeten Lune, Morris, Zef en Wester. Lune en Wester zitten nog niet zo lang in de klas bij Morris en Zef, maar Wester lijkt zich al helemaal tussen hen in geworsteld te hebben. Morris kent Zef bijna niet meer terug, Wester is de baas en alles wat hij zegt, daar moet iedereen naar luisteren. Lune heeft geen vrienden, maar Morris moet haar van Wester meevragen voor Doolhof Game, waar hij VIP kaarten voor heeft. Morris vraagt zich af waarom hij haar mee wil en heeft er een naar onderbuikgevoel bij, maar vraagt haar toch. Maar of dat nou de juiste beslissing is geweest…

Alle personages verbergen iets voor elkaar en deze geheimen zorgen ervoor dat de spanning in het groepje hoog oploopt. Hun geheimen en angsten maakt ze kwetsbaar in dit spannende doolhof met onverwachte opdrachten, op zoek naar de uitgang. Door de wisselingen tussen Lune en Morris kom je langzaam de verhalen van beide kanten te weten. Dit zorgt ervoor dat je je heel goed kan inleven in het verhaal. Daarnaast heeft Maren gewoon een heerlijke, vlot te lezen schrijfstijl, hierdoor vlieg je door het verhaal heen. Maar het zou geen boek van haar zijn, als er niet ook een les geleerd zou kunnen worden. Het laat goed zien wat pesten/buitensluiten met iemand doet en ze weet de gevoelens die hiermee gepaard gaan, goed weer te geven.

Kortom, ik heb mij weer prima vermaakt met dit nieuwste kindje van Maren en ben benieuwd wat ze hierna weer voor ons in petto heeft!

Ik kom op een mooie 4 sterren.

Recensie-exemplaar ontvangen van Uitgeverij Leopold, waarvoor onze hartelijke dank!